פעילות חודש דצמבר- קריית חינוך יסודי "שיטים"

חנוכה בקריית חינוך "שיטים" 

במסלול ערבה וסיני ציינו התלמידים את חג החנוכה במרוץ הלפיד המסורתי של שכבה ו', טקס חגיגי ומיוחד שהאיר את הערכים החשובים של הדדיות, שיתוף, אחדות- אותו הובילו תלמידי וצוות שכבת ד'. 

"מאירים את שיטים" – פעילות מדעית מיוחדת בהובלת צוות מדעים ושיתופי פעולה נהדרים עם צוות מתמטיקה נהנו התלמידים מניסויים מעניינים ופעילות בתחום המתמטיקה בהקשרים של החג. מי שהנחו את התחנות היו תלמידי שכבת ו' הנפלאים שלמדו והכינו את הניסויים ברצינות והנאה רבה. 

במסלול וולדורף ציינו את החג בחדר אור מיוחד ונעים ממנו נהנו כל תלמידי המסלול 

מוזמנים להנות מהתמונות היפות 

הרצאת השראה- בז'ה נבבה (לתלמידי שכבות ה'-ו' מסלול ערבה וסיני ותלמידי כיתה ה' במסלול וולדורף )

בזה נבבה מספר את סיפור חייו המרתקים יוצאי הדופן. הרצאה עוסקת בהפיכת הבלתי אפשרי-לאפשרי, בכוח רצון ובביטחון עצמי. סיפורו של רץ מרתון עיוור מלידה, המספר על ניצחון הרוח על מגבלותיו הגופניות, התעלות הנשמה וניצחון כוח הרצון, נגד כל הסיכויים.

בזה נבבה, יליד אתיופיה, מדורג חמישי בעולם בין רצי המרתון העיוורים.

בזה נבבה הוא מאמן האתלטיקה העיוור היחיד בעולם, מספר את סיפור חייו הבלתי יאומן, שהתחיל כילד שננטש על ידי אביו, שלא נכנע לנכותו הקשה ומביא אותנו להסיק ולהבין שהכול אפשרי, הכול תלוי בכוח הרצון. בזה נבבה מוכיח לכולנו, שהכוח האמיתי אינו מצוי בשרירים – אלא במוחנו.

 

בזה נבבה מצליח להגיע בחייו לגבהים ולהישגים יוצאי דופן, הוא העפיל לפסגת האוורסט, התחרה באולימפיאדת בייג'ין בריצת המרתון והגיע חמישי ומשאיר אותם פעורי פה נוכח הישגיו. הוא מראה לנו בחייו, כיצד ניתן להתמודד עם הקשיים בחיינו.

בזה נבבה הוא אמנם עיוור, אך הוא רואה הכול, מרגיש הכול ומספר בהומור, רגישות ובתבונה, את מסע חייו המופלא, שבו אין בלתי אפשרי, אין בלתי מושג, הכל תלוי ברוח, בכח הרצון ובאמונה.

הצגה "הפחד ואני" – 

כחלק "ממסע" ההופעות של ההצגה זכו תלמידי שכבות א-ג להנות מההצגה המקסימה של חברי להקת התיאטרון של המתנ"ס ובהן נציגות הצוות המוכשרות – דינה כהן ומאיה גרוסמן. 

זה רגע מאוד מיוחד עבור התלמידים והצוות לגלות ולהנות מהכישורים שלכן דינה ומאיה. 

איזו זכות זו עבור כולנו , תודה שאפשרתן את החוויה. מחכים להצגה הבאה. 

תודה לשחקנים.יות – אושר שקותאי, שי גל, גילי לקח, דינה כהן ומאיה גרוסמן
צופית לזארה הבימאית

הרחבת חצר מסלול וולדורף – 

החודש הרחבנו את חצר מסלול וולדורף וצירפנו שתי כיתות לימוד חדשות. 

לשם סידור החצר והגינה התגייסו הורים ותלמידים לנטיעת עצים חדשים. 

בוסתן "שיטים" 

מיחדוש כיתות ב'-ו':
קצת לפני חג החנוכה מיחדשנו חפצים שונים לחנוכיות ויחד עם התלמידים הענקנו כמתנת חג לגני הילדים שבמושבים. חנוכיה מקורקינט ישן, תמרור ואיצטרובלים, תבנית אפיה וחלקי לגו. היה מרגש ומרחיב לבבות. 
עם חזרתנו מחופשת חנוכה פרויקטים שונים נולדו לעולם תוך כדי דגש על עשייה ושיתופי פעולה בין התלמידות והתלמידים בנגריית הבוסתן.
 
יצרנו פינת ישיבה לפינת החי מספסלי עץ למבקרים.
מיחדשנו עצים ישנים לארונית איחסון ומדפים דקורטיביים לחדר המורים בשכבות א'- ב'. 
 
תהליך העבודה והתוצרים הנפלאים בעבודת המיחדוש מדגישים לתלמידות/ים את תחושת המסוגלות והגאווה עם החיבור האישי להצלחתםן.
 
כיתות א'-ב':
השלמנו את הצפייה בסרטון של נתנאל אלינסון ,שמסביר ומדגים את המנגנונים השונים שפיתחו הצמחים מול התנאים המאתגרים, והתחלנו ללמוד על חלקי הצמח, כשהתחלנו מלמטה , מן השורש.
 
כיתות ג':
הכיתה צפתה בפעילות המרתקת של החרקים המועילים. בעזרת זכוכית מגדלת צפו הילדים בכנימות המזיקות ובצרעות המועילות אשר תוקפות את הכנימות ומטילות בתוכן את ביצהן.
זהו תחילתו של תהליך בו בהמשך הדרך נלמד להכיר ולזהות את המזיקים השונים ואת הדרכים להתגונן מפניהם.
 
כיתות ד':
התחלנו ללמוד על תפקידי העלה בצמח, ועל חלקו בתהליך הפוטוסינתזה.
הכיתה למדה על מבנה הזרע, על ההבדל בין קמח מלא לקמח לבן, התנסינו בטחינת חיטה בעזרת מכתש ועלי, ולבסוף גם הכנו פיתות מקמח כוסמין מלא.
 
כיתות ה':
פרויקט הקומפוסט בו יחולקו פחים לכל כיתה לאיסוף הקומפוסט והעברתו לבוסתן.
 
כיתות ו':
נמצאים בישורת האחרונה לקראת היום הפתוח וזה מלווה בהתרגשות רבה. בבוסתן יצרו הילדים צנצנות חמוצים, זיתים, פסטו, סחוג, ועוד.. וכמו כן משחות ריחניים פצצות אמבט, והתחלנו ליבש צמחי תבלין למרקחות שונות , לשקיות תה ותבלינים למכירה.
 
במתחם המייקרס ובבית הספר למיחדוש, הקבוצות עובדות במרץ רב ויוצרות תוצרים ייחודיים מעץ בשילוב פסולת חקלאית בנוסף עבודות המשלבות חיתוך בלייזר ליצירת משחק זיכרון.
הגדרות כלליות כניסה למערכת