תלמידים.ות יקירם.ות

שנת הלימודים נפתחה בהתרגשות גדולה לאחר קיץ נפלא בוא נהניתם מהשמש החמה, נופיה היפים של הארץ, בילויים וטיולים משפחתיים.

פתיחת שנת הלימודים משיקה לערב ראש השנה.
 להתחיל שנה חדשה זה רגע מיוחד מאוד.
זהו רגע של התחדשות, התרגשות, ציפייה, רגע של הגשמה וגם רגע של חלומות. 

כולנו- תלמידים הורים וצוות זוכים להזדמנות לאחל לעצמנו משהו מיוחד, אחר וחדש לשנה החדשה. 

במהלך חופשת הקיץ נערכנו לפתיחת שנת הלימודים- סידרנו וניקינו את בית הספר, דאגנו לסידור הכיתות, חשבנו כיצד לתכנן את שבוע הלימודים כך שנהנה ממגוון מקצועות הלימוד לצד חוויות לימודי ההעשרה בבית הספר. 

את השנה שעברה סיימנו באולם הרוזנטל. התרגשנו מאוד מהמפגש של כל תלמידי בית הספר לאחר שנה בה חווינו ימים של למידה בבית ובבית הספר, עם ובלי מסכות, בקבוצות קטנות ובכיתות מלאות- סיימנו את השנה כולנו ביחד. 

במהלך הקיץ השתנו פני הדברים והיה אפילו חשש ששנת הלימודים לא תיפתח. 

היום אנחנו כאן- פותחים את שנת הלימודים.
על אף החשש והדאגות הרבות, כולנו כאן- ביחד,
מתרגשים ושמחים לצאת למסע החינוכי המשותף לנו ולכם תלמידים והורים. 

בשנתיים האחרונות אנחנו מצפים ליציבות, לשגרה, לביטחון. אך המציאות לא כזו.
המציאות דורשת מאיתנו להיות במצב מתמיד של שינוי, הבנה, התמודדות עם הבלתי מוכר והבלתי צפוי ובתוך כך עדיין לא לוותר על מהות החינוך והלמידה. 

האתגר הוא של כולנו ואנחנו מתמודדים איתו בצורה מצויינת ומעוררת הערכה.  

רבים מהתלמידים שמסיימים את שנות הלימוד שלהם בבית הספר יודעים מצויין – אנגלית, מתמטיקה, מדעים, שפה ועוד מקצועות רבים. אך כשהם נדרשים לחשוב באופן יצירתי, לחשוב קצת אחרת, להתמודד עם אתגר או משבר הם קופאים על מקומם ואינם מצליחים להתגבר על המשוכה.

במציאות של היום אנחנו חיים את השינוי, ממש מצויים בו ולומודים להתמודד עם כל אתגר שלו אנו נדרשים. מיומנות כזו לא מופיעה בשום תוכנית לימודים וזו הזכות שלנו ללמוד, להיבנות ולהתחזק מתוך המציאות הקיימת. 

אז כשאנחנו נשאלים מה נאחל לעצמנו בשנה החדשה אפשר לאמר- 

שנדע להתמסר לשינוי, שלא נחשוש ממנו. שנדע להעמיק בשינוי ולהפוך אותו לחבר קרוב.
שביחד בשותפות ובאחדות כמו שאנחנו יודעים נדע להתמודד ולהנות משנת לימודים ועשייה חינוכית ענפה.

תלמידי כיתה א' אהובים שלנו, שמחים מאוד על הצטרפותכם לבית הספר, למשפחת שיטים.
תלמידי שכבת ו', בוגרי בית הספר , המשיכו להוות דוגמה, בהושטת יד, ליווי וחיבוק לתלמידים שנושאים אליכם עיניים מלאות בהערכה. 

אני רוצה לברך את כל התלמידים וצוות המורות.ים החדשים בבית הספר ולאחל לכם למצוא במהרה את מקומכם בבית החדש- קריית החינוך "שיטים"  

אני רוצה להודות לכם הורים יקרים על האמון והשותפות המיוחדת..
רוצה להבטיח לכם שמידי יום פוגשים ילדכם, תלמידנו היקרים, צוות אוהב, מחבק ומכיל, מורים שמבוקר ועד לילה ולפעמים גם בזמן השינה נושמים את התלמידים.
אנו מזמינים אתכם להיות חלק בכל התהליכים אותם אנו מובילים, בשותפות כנה ומתוך אמונה שכך נוכל להמשיך להצמיח את בית הספר להישגים חדשים. 

תודה גדולה מכל הלב לצוות החינוכי של בית הספר- תודה על הדרך, המסירות,  האהבה והמקצועיות בה אתם צועדים ביחד עם התלמידים. 

אני רוצה לאחל לכולנו שנה טובה ! 

השנה לומדים בבית הספר 507 תלמידים ותלמידות.

התלמידים לומדים בשלושה מסלולי לימוד (על פי בחירת הורים):

  1. מסלול "ערבה" – ליבת תכנית הלימודים מורכבת ממקצועות הליבה- שפה, חשבון, אנגלית, מדעים, ומשלבת תכנים ערכיים המחוברים לרצף החגים ולוח השנה העברי וכמובן לקהילת הערבה. בנוסף התלמידים חווים מקצועות ההעשרה כגון עולמות הטבע, המוזיקה והמלאכה- התלמידים נהנים מתכניות העשרה בתחומים אלו לאורך שבוע הלימודים כחלק מובנה מהמערכת הבית ספרית. 
    (במסלול "ערבה" לומדים 341 תלמידים.ות בכיתות א'-ו')

  2. מסלול "סיני"- מסלול סיני מהווה אפשרות לתלמידי קריית החינוך להעמיק בעולם התורני. 
    התלמידים מקיימים מסגרת לימודים תורנית הכוללת תפילות בוקר ולימודי קודש. 
    הצוות המוביל את מסלול סיני מחובר למסורת ולדת ומאפשר לתלמידי המסלול את האפשרות לחזק את תחושת השייכות והזהות המסורתית לצד שילוב במסגרת המסלולים ערבה/וולדורף ולמידה משותפת עם התלמידים משכבות הגיל התואמות. 
    תלמידי מסלול סיני לומדים בשכבות גיל רב גילאיות: א'-ב'/ ג'-ד' / ה'-ו'
    (במסלול סיני לומדים 32 תלמידים.ות בכיתות א'-ו') 
  1. מסלול וולדורף – המסלול מציע רצף חינוכי מכיתה א' ועד ח' (א'-ו' בקריית החינוך היסודי וז'-ח' בשילוב בחטיבת הביניים "שיטים"-דרכא) ופועל על פי הגישה החינוכית האנתרופוסופית. תפיסה זו שמה במרכזה את התפתחות הילד ואת האומנויות כדרך של התחנכות. 
    במסלול וולדורף לומדים 134 תלמידים ותלמידות א'-ו')
הגדרות כלליות כניסה למערכת